Selamat Datang Ke Blogger Syafiqah ~ Welcome To Syafiqah Blogger


~MARTISYAFANISSA~

Assalamualaikum .. Hai semua .. Hari ini aku nk ceritakn tntg group aku dn seorang budak .. Nama group aku ialah MARTISYAFANISSA .. 'MARTISYAFANISSA' ni semuanya nama org .. Mardhiah, Tira, Syafiqah, Farah, Anis, Sarah .. Semua ni hanya ada 6 org shj .. Dulu, kiteorg ni smuanya baik, rapat, selalu bergembira, bekerjasama, boleh dikatakan setiap hari mesti bersama .. Tiba-2 ada seorang budak ni dtg dlm group kiteorg .. Dia buat kacau .. Semenjak dia 'menumpang' dalam group kiteorg, hubungan antara kiteorg hancur .. Dia lah puncanya .. Mmg mse tu sakit hati gila lah .. Dia akan rampas salah seorang dr kiteorg .. Dia slalu ambil hati kiteorg dgn belanja kiteorg dgn duit dia yg bnyk tu .. Yelah, anak orang kaya lah katakan .. Setiap hari, mesti salah seorang akan dirampas termasuk aku .. Dia pun pernah belanje aku .. Dia kasik aku shawl, dia belanja aku air tin dn bnyk-2 lg .. Dia mmg pilih kasih .. Org yg rpt dgn dia je akan dibelanje .. So, kiteorg ni smuanya pura-2 rapat dgn dia .. Hahahaha .. Dia jahat .. Dia suka sangat buka aib orang, mengumpat, mencuri 'n' lain-2 .. Boleh dikatakan hampir semua orang dia pernah mengumpat .. Dgn senior pun dia pernah mengumpat .. Gila x dia ni !! Kiteorg masuk asrama begitu jugalah dgn dia .. Dia sebenarnya baik .. Baikk sangat .. Tp, cuma perangai dia je yg kiteorg x boleh tahan .. Dia mengumpat orang boleh .. Tp, klau org mengumpat dia nnt dia marah .. Herghhhh .. Perangai mcm apa lah !! Dia ske sngt kata org bajet, gedik, kedekut,'n' lain-2 .. Padahal dia x sedar itu juga ada dlm diri dia .. Ada satu hari tu, telefon BB dia hilang .. Dia syak budak dorm sebelah .. So, dia pergi curi phone BB budak dorm sebelah .. Kiteorg pun tolong dia skali nyorokkan phone BB tu .. Budak dorm sebelah ada buat sportcheck kat dorm kiteorg .. Skali dh terkantoi .. Dieorg nk penjelasan knp budak tu curi phone kwn dieorg .. Lepastu, budak tu pergi salahkan group kiteorg .. Perghhh .. Masa tu, mmg sakit hati gila-2 lah .. Rasanaya mcm nk je sepok-2 kepala dia .. Dia kte kiteorg suruh dia sorokkan phone budak dorm sebelah .. Padahal kiteorg lngsung x suruh .. Dia yg buat sndiri .. Kiteorg aim dia dr atas smpai ke bawah .. GERAMMMMM ... Keesokan harinya, group kiteorg kene caci dgn budak lelaki .. Lagilah bertambah geram .. Ini dah masuk kes fitnah kot .. Waktu rehat, dia kene attack habis habisan dgn budak dorm dia sndiri .. Haha .. Tgk mke dia mcm x de perasaan je .. Ringan je tangan nk lempang muka dia .. Sabar je !! Waktu balik skolah, kat dorm, dia kene attack lg .. Ni punya lg teruk .. Satu batch kuak dia .. Dalam surau, dia duduk sorang-2 je .. Aku tngk pun ada rasa kesian kat dia .. Termenung je dia .. Tp nk buat mcm mne, itulah balasannya .. Kakak F2 cbe slowtalk dgn dia .. Akhirnya, kiteorg kwn dgn dia mcm biasa .. Ada sesetengah org masih x lyn dia lg .. Buat bodoh je dgn dia .. Kiterog duduk dgn dia .. Dia diam je buat kerja sendiri .. Lngsung x tegur kiteorg .. Hahaha .. X kesah pownn nk tegur ke x .. Skarang ni aku dah bleh terima dia .. ~TAMAT~ Hahaha .. Panjangkan !! Ini pun dikira membuka aib budak tu .. Tp, aku x sebut pun nama dia .. ~ Sorry kawan .. Terima kasih krn kau kasik aku mcm-2 .. Thanks .. Aku sayang kau klau perangai kau dh berubah .. ILY ~